Asociatia Pro Infrastructura, crede că UMB (firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu n.r.) ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii -Buzău Nord, și Mândrești – Focșani Sud.
Conform contractului, Umbrarescu are termen de finalizare 2024 pentru doua loturi din bucata de Autostrada A7 Buzau – Focsani. Cu toate astea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a facut o declaratie care anunta o posibila finalizare a intregului tronson Buzau – Focsani – toate cele 4 loturi.
„Pot să afirm că există o mare probabilitate ca de la Buzău la Focşani să se circule pe toate cele patru loturi, deşi doar două au termen de finalizare 2024”, era de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Asta spune ministrul MT, in decembrie 2023, dar Asociatia Pro Infrastrutura a facut o analiză a proiectelor drumurilor de mare viteză aflate în lucru, în Romania. ONG-ul implicat în probleme de infrastructură consideră că UMB nu poate finaliza mai mult de 2 tronsoane – cele cu termen în 2024, întrucât firma controlată de Umbrarescu este implicată în prea multe proiecte:
„Din cele 4 tronsoane ale A7 scadente în 2024, doar celebra cocoașă de la Focșani e sigură. UMB are deadline în august, noi sperăm să fie gata în octombrie: sunt la 27% pe Mândrești-Focșani Nord (cocoașa) și la 25% pe Buzău-Vadu Pașii unde tot în august trebuie să termine. Ciotul de la Buzău este muzeu fără continuarea spre Ploiești sau spre Focșani, iar podul peste Râul Buzău este practic imposibil de finalizat în 2024 fără un efort titanic.
Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate.
Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. Această secțiune are deadline aprilie 2025, deci nu există presiune în 2024 decât strict declarativ, politic.
În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. Acum contractul spune noiembrie 2024 dar se poate extinde ușor în 2025, deci nici aici nu avem presiune reală” se mai arată în comunicatul ASI.
Stadiul fizic pe Autostrada A7 Buzau – Focsani, la 28 decembrie 2023 :
-lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24,72 % (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna august anul 2024.
-lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), cu o lungime de 30,8 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 25,24% (contract semnat in data de 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.
-lotul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), cu o lungime de 36,1 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 26% (contract semnat in data de12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.
-lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani), cu o lungime de 10,94 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 27% (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna in luna august anul 2024.