Constructorul băcăuan Dorinel Umbrărescu a solicitat oficial CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (Centura Mare), cu o lungime de 33 km, contract finanțat de la bugetul de stat și semnat înainte de alegerile din 2020 pentru o ofertă de 705 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 milioane de lei, potrivit Economedia.ro.
Sursa arată că solicitarea de reziliere amiabilă a contractului a fost făcută în august 2023 și apare în informarea oficială a Companiei de Drumuri din luna decembrie:
„În data de 22.08.2023, antreprenorul a solicitat încetarea de comun acord a contractului. În data de 7.09.2023, beneficiarul a transmis răspunsul său antreprenorului cu privire la încetarea contractului. Până în prezent, CNAIR nu a primit niciun răspuns”.
Economedia precizează că datele rezilierii încă nu au fost stabilite astfel încât cel mai puternic constructor din România să nu fie penalizat cu certificat negativ. Rezilieri amiabile s-au făcut și cu proiectanți care nu s-au mai încadrat în costul ofertat.
Tot în județul Galați, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările la podul peste Siret de la Cosmești (contract cu fonduri europene semnat încă din 2022). Până la sfârșitul anului, UMB trebuie să termine lucrările la Drumul Expres Brăila – Galați, șosea rapidă de 11 km, potrivit sursei citate.
Guvernul a aprobat declanșarea procedurii de expropriere pentru un număr de 275 de imobile din zona Braniștea – Șendreni, având o suprafață totală de 679.825 mp, în iulie 2023, cu numai o lună înainte ca UMB să solicite rezilierea amiabilă a contractului.
Varianta de ocolire a municipiului Galați, cunoscută și ca Centura Mare, se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti. Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje, cu o lungime totală de 4,4 kilometri.